Az e-kereskedelem az elmúlt évek egyik legdinamikusabban fejlődő ágazata: az évtized eleje óta átlagosan 38 százalékkal emelkedett minden évben.
A fejlődés nem állt meg, még mindig óriási a növekedési potenciál az iparágban. Az online vásárlás részaránya Magyarországon mindössze 6,6 százalék a DPD legfrissebb kutatása szerint. Zajdó Csapa, az Expo szervezője szerint az e-kereskedelem napjainkban is igazi kiugrási lehetőségét ígéri a kis és közepes vállalatoknak, de egyre erősödik a verseny.
A webáruház indítástól kezdve a marketingen és vevőszerzésen át, a konverzióoptimalizálásig és automatizálásig minden résztvevő megtalálhatta az őt érdeklő előadást.
A kiállítók a hazai e-kereskedelem teljes szegmensét lefedték, így a résztvevőknek bármilyen kérdése merült fel, könnyen találhattak egy partnert, aki megoldással szolgált a problémájukra.
Kik a legnagyobbak?
A GKI Digital két éve publikálja a magyar piac 10 legnagyobb e-kereskedőjének rangsorát. Összesen több mint 70%-os bővülést értek el egy év alatt pusztán az online értékesítés tekintetében. 92 milliárd forintról van szó.
A 2016. júniusában adtak közre egy összeállítást, amely során azokat a cégeket vették figyelembe, melyek magyar tulajdonban vannak, vagy hazánkban hivatalos képviselettel, leányvállalattal rendelkeznek. A rangsor kiinduló alapját a GKI Digital negyedéves rendszerességű Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozata és szakértői modellezés adta.
Íme, a tavalyi rangsor:
Az e-kereskedelem a legdinamikusabban fejlődő ágazat
Március végén rendezték meg Budapesten az Ecommerce Expot, ahol ötven szakmai előadáson és egész napos szakkiállításon ismerhettük meg az e-kereskedelmi szektor újdonságait.
(Forrás: sikeresceg.hu; digitalhungary.hu; hirado.hu; kép: pixabay.hu; GKI)