Jump to content

Mitől lesz csábító egy cég a befektetőknek?

2014. 04. 23. 18:55

Növekedni szeretnél, de ezt csak külső tőke bevonásával tudnád elérni? Fogalmad sincs, merre kellene elindulnod, kihez kellene fordulnod, minek kellene megfelelned? Íme néhány tipp, amiknek a betartásával a vállalkozásod értékesebbnek tűnik majd a befektetők szemében!

A megfelelő vállalatirányítás az amely a kulcs ahhoz, hogy céged a lehetős legvonzóbb arcát mutassa az esetleges tőkebefektetők felé. Ez ma már nem csak a nagy multicégeknél fontos tehát, hanem az egészen kis vállalkozásoknál is, ráadásul ez egy olyan fejlődési terület, amely nem igényel pénzbeli befektetést. A Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. blogján szedte össze a legfontosabb tudnivalókat.

Oszd meg és uralkodj: tiszta viszonyok a cégvezetésben
A szerepek, kötelezettségek és döntési jogkörök megosztása a tulajdonosok, az igazgatóság, az ügyvezetés és a többi érintett fél között elsődleges fontosságú. A családi vállalkozásoknál ugyan gyakran nem különülnek el tisztán ezek a szerepek, de náluk nem is ezen múlik a stabil működés. Rosszabb viszont a helyzet akkor, amikor a viszonyok tisztázatlansága azt a benyomást kelti, hogy a vállalkozás működése a tulajdonos esetleges, egymással nem összhangban lévő utasításaiból áll, eredményei pedig pusztán magánvagyonát gyarapítják. Határozzuk meg tehát nyíltan és világosan, írásban a vállalatot működtető jogokat, kötelezettségeket és ezek gyakorlásának módját minden tulajdonos, vezető és dolgozó esetében.

Működés: maximális eredmény, minimális veszteség
A napi működés és az ezt segítő döntéshozatali folyamatok követése mellett a cégvezetésnek két alapvető funkciót kell felállítania és működtetnie: az üzlethez illeszkedő és a lehető legjobban ösztönző javadalmazási rendszert a munkaerőpiac legjobbjainak vonzására, megtartására, értékelésére, fejlesztésére, valamint a belső ellenőrzési rendszert a tulajdonosok befektetésének és a cég vagyonának védelmére.

Beszámolás az eredményekről
Azt a tényt, hogy egy vállalkozás vezetése a fenti a területeken egy adott időszakban hogyan teljesített, a cégnek a bizalom felépítése és megtartása érdekében valamilyen formában meg kell osztania egy sor érintettjével: tulajdonosokkal, dolgozókkal, partnerekkel, és a befektetőkkel is. Ehhez képesnek kell lennie arra, hogy átgondolt üzleti tervének eredményeiről és a társaság kilátásairól átgondolt, érthető értékelést készítsen.


Fotó: FreeDigitalPhotos

Sikerescég.hu/blog.szta.hu