Jump to content

Kis boltból a nagy üzletek polcaira: nem lehetetlen!

2014. 04. 29. 10:30

Egy kis vállalkozás termékeit sosem egyszerű eljuttatni a legnagyobb áruházak polcaira. Ugyanakkor nem is lehetetlen, ráadásul rendkívül fontos lépés, ha a céged valódi növekedést akar elérni. Íme hat tipp, ami segíthet, ha nagyobb kereskedőkkel kell tárgyalnod!

1. Vizsgáld meg leendő partneredet!
Az első, amit egy kkv-nak meg kell tennie, ha egy nagyobb kereskedővel készül kapcsolatba lépni az a kutatás. Az általad kínált termékeknek valami újat kell nyújtaniuk, nem elég csak azokat másolni, amiket a nagyobb kereskedő már most is árul. Ugyanakkor figyelned kell, hogy a termékeid illeszkedjenek is majd a leendő partnered kínálatába.

2. Keresd meg a megfelelő személyt!
Próbáld megtalálni azt a személyt, aki valóban illetékes a veled való kapcsolattartásra, ne csak e-maileket küldözgess a nagyobb kereskedő általános címére.

3. Csak egyszerűen!
Ne küldj méteres hosszúságú e-maileket, vagy váratlan termékmintákat. Légy lényegre törő, a nagyobb kereskedőknek kevés az idejük, így akkor van a legtöbb esélyed, ha minél rövidebb idő alatt minél hasznosabbá tudod tenni a kapcsolatfelvételt.

4. Készülj a kérdésekre!
A nagyobb kereskedők komoly partnerek, komoly kérdésekkel. Kíváncsiak lesznek a csomagolástól kezdve az árazáson át a leszállítható legnagyobb mennyiségig mindenre, így felkészülten kell érkezned a tárgyalásra.

5. Higgy a termékedben!
Mutasd a leendő partnernek, hogy a te termékeid polcra helyezése garantált siker lesz majd. Ha a tárgyalófél azt látja, te szenvedélyesen hiszel az áruban, ő is könnyebben meggyőzhető arról, valóban érdemes veled komolyan is foglalkozniuk.

6. Fogadd meg a tanácsokat!
Ha a nagyobb kereskedőtől tanácsokat kapsz, hogyan lenne érdemes módosítanod a termékedet, fogadd meg azokat! Hidd el, ők más szemszögből is látják, mit kellene nyújtanod a vásárlóknak ahhoz, hogy valóban elérd a kívánt sikert.

Fotó: FreeDigitalPhotos

Sikerescég.hu