Jump to content

Az első hónapok a legnehezebbek egy új cégnél - így kezeld!

2015. 06. 08. 20:18

Habár ezrével alapítanak havonta új cégeket Magyarországon, az első évét csak kevés éri meg. És nem csak a nehéz adózási és szabályozási környezet jelenti a véget, hanem a felkészületlenség és a nem elég gondos tervezés. Íme néhány jó tanács!

Felmérni a piacot

Nem lehet elégszer kihangsúlyozni, hogy mielőtt bármibe belefognánk, a legelső dolgunk legyen tájékozódni, hogy a vállalkozásunkra mi vár majd a piacon. Mérjük fel a potenciális ügyfeleket, keressük meg az interneten a versenytársainkat, tájékozódjunk az áraikról, milyen szolgáltatásokat nyújtanak, nézzünk utána, hogy mire panaszkodnak az ügyfeleik.

Gyors bevételek

A piaci ismeretek birtokában készítsünk olyan üzleti modellt, ami lehetőleg minél gyorsabban bevételhez juttatja a cégünket. Habár tartalékot mindenképpen képeznünk kell, hiszen bármi, bármikor közbejöhet, úgy alapozzuk meg a vállalkozásunkat, hogy a tartalékokat ne éljük fel. Ehhez az is szükséges persze, hogy a vevőink időben fizessenek: hogy hogyan veheti rá őket, ahhoz itt olvashat tippeket!

Ne féljünk kreatívak lenni

Szinte senki sem indít kimeríthetetlen marketing büdzsével, pedig a legfontosabb, hogy az ügyfeleink megismerjék a vállalkozásunkat. Alkalmazzunk kreatív, de filléres marketingfogásokat (ezekre itt olvashat példákat szakértőnktől) és használjuk ki a közösségi oldalak erejét is.

Kövessünk minden forint kiadást

Bár azt gondolnánk, hogy a pénzünket a nagy beruházások emésztik fel, a valóságban a sok kis kiadás többe kerül nekünk. Ezért rögzítsünk minden forintot, amit kiadunk, akármire is költjük, és ellenőrizzük naponta, hogy áll a büdzsénk, így hamar észrevehetjük, ha fölösleges apróságokra szórjuk el a pénzt.

Magunkon spóroljunk

Induló vállalkozásként nincs szükségünk böhöm nagy céges autóra. Hasonlóképpen felesleges a trendi és drága iroda, és a céges laptop. A kerékpár, egy használt autró, vagy a közösségi közlekedés is elvisz minket oda ahová szeretnénk, használhatunk carsharinget egy drága céges flotta helyett, beülhetünk egy közösségi irodába is, vagy az adminisztrációt végezhetjük otthonról is.

Magad uram, ha szolgád nincsen!

Csak akkor vegyünk fel alkalmazottat, ha a vállalkozás már kitermeli a bérköltséget és akkor is kétszer gondoljuk meg, hogy mire! Amit lehet inkább magunk végezzünk el, még akkor is, ha ez főként az első hónapokban minden energiánkat felemészti.

Sikerescég.hu/Piac&Profit.hu

Fotó: FreeDigitalPhotos