Jump to content

Ezért kell a cégednek weboldal

2013. 12. 16. 06:33

Habár a web 2.0 és az okostelefonok korában hihetetlennek tűnik, a cégek nagy százaléka még ma sem rendelkezik saját weboldallal. Egyre többen próbálják megúszni ezt a részt egy céges Facebook-profillal, de azzal egyáltalán nem nyílik meg az értékesítés valamennyi csatornája. Saját weboldalt fejleszteni egyáltalán nem nagy ördöngősség. Csak le kell foglalnod a domain nevet, és meg kell bíznod egy honlapokat fejlesztő céget, aki elkészíti neked a dizájnt és felhasználóbarát felületet alakít ki. Mindez akár már 100 ezer forintból kihozható, de persze a minőség függvényében emelkedik az ár is. A kisvállalkozásoknak minden lehetőséget meg kell ragadniuk a spórolásra, de hidd el, a honlapkészítésbe fektetett forrás hamar megtérül. Különösen úgy, hogy az összeg, amit erre áldoznod kell, messze nem akkora, amelynek a hiányát a vállalkozás valóban megérezné.

Honlapra azért van szükséged, mert ezzel a lehető legszélesebbre tárod az értékesítési csatornáidat. Egyrészt azáltal, hogy a keresők segítségével bárki a cégedre találhat, aki a tiedhez hasonló termékeket, szolgáltatásokat keres. Másrészt pedig azzal, hogy így a marketing elemei közé az online eszközöket is beépítheted. Utóbbiak pedig a leginkább költséghatékony megoldások, hiszen alacsony befektetéssel - például az okostelefonokon keresztül - rengeteg lehetséges vásárlót elérhetsz. Arról nem is beszélve, hogyha webshopot is üzemeltetsz a honlapon.

Manapság egyre több cég próbálja megúszni a saját honlap készítését úgy, hogy a vállalkozása számára csak egy ingyenes Facebook profilt hoz létre, és a közösségi médiában próbál kampányolni. Ezzel csak a legkisebb probléma az, hogy így a Facebookot nem használók azonnal kiesnek a lehetséges érdeklődők közül. Sokkal nagyobb gondot jelent viszont, hogy ezáltal a cég nem képes keresőoptimalizálásra, vagyis az online keresések esetében a vállalkozásod neve valószínűleg nem a találatok első oldalán jelenik majd meg. Ami pedig ennél hátrébb van a keresőben, a legtöbb esetben elveszettnek tekinthető. A Facebook további problémája, hogy a profilba nem helyezheted el a termékeidről szóló információkat az igényeidre szabottan.

Amire egy saját weboldalnál figyelned kell, az az, hogy az oda tévedő lehetséges vásárlók általában nem a cégedre, hanem az általad árult termékekre, szolgáltatásokra kíváncsiak. Így akkor csinálod jól, ha magadról minél kevesebbet, az eladni kívánt dolgokról pedig a lehető legtöbb részletet osztod meg.

Fotó: freedigitalphotos.net