Jump to content

Egyre több cég tervezi az exportra termelést

2015. 10. 30. 17:07

Egyre több kkv készül tudatosan a külpiacra lépésre, legalábbis erre utal a Magyar Nemzeti Kereskedőház Exportakadémiája iráni növekvő érdeklődés. Pénzügyi segítségre is számíthatnak a cégvezetők, a képzési költségek felét ugyanis az állam állja.

Idén ősszel már hetedik alkalommal rendezte meg a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) az Exportakadémia néven futó tréningjét. A programsorozat hat alkalmat ölelt fel, az utolsót október 21-én tartották. Jó hír a szervezőknek, hogy az exportképesség fejlesztését célzó átfogó menedzsmentképzés iránti érdeklődés magas volt, hiszen az előadás-sorozaton közel 30 cég vett részt.

Az Exportakadémiát még 2012-ben alapította a kereskedőház azzal a céllal, hogy a magas hozzáadott értékű termékeket és szolgáltatásokat előállító hazai kis- és közepes vállalatoknak (kkv-k) komplex, Magyarországon egyedülálló képzést biztosítson. Ezzel azt kívánták elérni, hogy a részt vevő cégek növelni tudják nemzetközi versenyképességüket és hatékonyabbá váljon külpiaci jelenlétük. A kezdeményezés arra a problémára reagált, amely szerint bár a kkv-k jelentős része érdeklődik az export iránt, ehhez a tevékenységhez többségük már nem rendelkezik a szükséges információkkal, így végül nehézkessé válik a külpiacokra való termelés. Ennek kiküszöbölését az MNKH elsősorban a gyakorlati szaktudás átadásában látja, ezért is hívott meg az Exportakadémia előadói közé külkereskedelmi szakembereket, sikeres exportőröket, trénereket, illetve a kereskedőház vezető munkatársait is.

A kezdeményezés pozitív fogadtatásra talált, amit talán az is jól mutat, hogy az indulás óta csaknem száz kkv vezetője végezte el az Exportakadémia képzését – mondta el a Lokálnak Ducsai-Oláh Zsanett, az MNKH áprilisban kinevezett vezérigazgatója. – Sőt, ezen cégek nagy része mára számottevő külkereskedelmi aktivitást is folytat – tette hozzá.

Nem meglepő módon az egyes kurzusok visszajelzéseiből az látszik, hogy a cégeknél az egyik legkardinálisabb témakör az eltervezett projektekhez szükséges források bevonása. E témában széles a szóba jöhető megoldások palettája: a kockázati tőke alkalmazásától kezdve egészen az elérhető hazai és uniós pályázati forrásokig mindenre nyitottak a kkv-k. Ugyancsak fontosnak találták a résztvevők a külpiaci stratégia építése és az exportpiacokat megcélzó marketing témájában elhangzott előadásokat.

Sikerescég.hu/Lokál

Fotó: FreeDigitalPhotos