Jump to content

A világ egyik legnagyobb cége karolná fel a hazai kkv-kat

2016. 05. 06. 09:15

A magyar kis- és középvállalkozások külföldi piacra jutását segítő program indul, melynek során többek között digitális marketingben, webfejlesztésben és lokalizálásban is segítenek. Olyan vállalatok állnak a kezdeményezés mögött, mint például a Google és a Budapest Bank, állami részről pedig a posta is segíti a projektet.

Heal Edina, a Google Magyarország vezetője a bejelentéskor elmondta: A világ a piacom néven induló program Magyarországon a Google, a Budapest Bank, a Magyar Posta, a Big Fish Internet-technológiai Kft. és az espell fordítás és lokalizáció zrt. közös kezdeményezésében valósul meg. A program keretében a partnerek nem csak tudással, hanem egyedi ajánlatokkal is segítik az export felé induló vállalkozásokat - tette hozzá. Az exportlehetőségek iránt érdeklődő vállalatoknak a digitális marketing, pénzügyi tanácsadás, logisztikai megoldások, webfejlesztés, online fizetés, valamint fordítás és lokalizációs témakörökben nyújtanak segítséget.

Kiemelte: napjainkban, amikor a vásárlók már az internetre költöztek, elengedhetetlen, hogy a vállalatok is elsajátítsák a szükséges digitális készségeket. Szinte bármely cég globális piacra tehet szert az internet nyújtotta eszközök segítségével. A cél a magyarországi vállalkozások exportképességének növelése - mondta.

Apáti-Tóth Kata, a Magyar Posta szóvivője elmondta: a posta számára kiemelten fontos, hogy a nagy ügyfelek és webáruházak mellett a kis- és középvállalkozói szektorral is intenzív kapcsolatban legyen, hiszen a kkv-k által a postai szolgáltatások igénybevétele évről évre egyre dinamikusabban emelkedik. A világ a piacom kezdeményezés hiánypótló, a posta logisztikai kérdésekben nyújt segítséget a cégeknek. A Magyar Posta a világ több mint kétszáz országába juttat el csomagokat.

Vadász Illés, a Google menedzsere közölte: A világ a piacom program első nyilvános rendezvényét május 13-án, a Budapesti Kongresszusi Központban tartják, a részvétel ingyenes. A tudásátadásra épülő kezdeményezés keretében havonta tartanak majd rendezvényeket, és a tudásanyagok online is elérhetőek a program oldalán.

Erdei Zsuzsa, a Budapest Bank Zrt. kisvállalkozási üzletágvezetője arról beszélt, hogy egy európai felmérés szerint az exportáló vállalatok 49 százaléka növekedni tudott az elmúlt három évben. Magyarországon a kkv-k aránya az exportból mindössze 20-25 százalék, miközben Ausztriában 75-80 százalék, ezt az arányt kellene elérni a közeljövőben. A bank a kockázatok csökkentésében vállal szerepet, a likviditás biztosításában, és online fizetési megoldásokkal segíti a cégeket.

(Forrás: profit7.hu; MTI / Kép forrása: FreeDigitalPhotos)