Jump to content

Nyártól megindulhat az exporthenger

2016. 05. 20. 09:10

Júniustól cégre szabott exporttervet nyújt a vállalkozásoknak a Magyar Nemzeti Kereskedőház, amely idén már négyszáz kis- és középvállalkozásnak (kkv) adott lehetőséget külföldi bemutatkozásra.

Közvetlen közreműködéssel tavaly kétmilliárd forint értékű üzletet generált a kis- és középvállalkozásoknak (kkv) a külpiacon a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) Zrt. –mondta Ducsai-Oláh Zsanett, a kereskedőház vezérigazgatója az Országgyűlés vállalkozásfejlesztési bizottsága ülésén. Hozzátette: a kereskedőházzal partneri kapcsolatban lévő mintegy négyezer kkv nyolcszázmilliárd forint várható exportbevételt jelzett 2015-re. Kiemelte: az idén az első három hónapban a hazai kkv-k több mint félmilliárd forint értékű új üzletet kötöttek a külpiacon a kereskedőház konkrét bevonásával.

A vezérigazgató elmondta: tavaly több mint kétszáz szakmai programot rendeztek 75 országban 13 ágazatban, 2014-ben 306, 2015-ben 608 cégnek biztosítottak, idén pedig eddig négyszáz cégnek adtak lehetőséget külföldi bemutatkozásra kiállításokon, illetve kormánydelegációhoz kötődően. Csaknem ötven országban vannak jelen partnereik révén, ahol folyamatosan figyelik, milyen lehetőségek adódhatnak a kkv-knak, júniustól pedig cégre szabott exporttervet tudnak adni a cégeknek.

Ducsai-Oláh Zsanett kiemelte, márciustól közfeladatként látják el a kereskedőházak működtetését, folyamatban van a partnerek kiválasztása közbeszerzési eljárásokon. Továbbá a jövőben gyakrabban kérdezik meg a velük kapcsolatban lévő vállalatokat az eredményeikről, hogy a kereskedőház munkája mérhetőbb legyen. Végezetül beszámolt arról, hogy Áldomás ernyőmárka alatt prémium minőséget képviselő magyar élelmiszereket ajánlanak külföldön. A széleskörű civil és állami együttműködésben létrejött ernyőmárka alatt jelenleg 22 magyar termék szerepel.

 Forrás: Magyar Nemzeti Kereskedőház/MTI

(Forrás: profit7.hu; NGM / Kép forrása: FreeDigitalPhotos)