Jump to content

4 spórolási tipp, ami mindig beválik

2014. 03. 12. 23:13

Elkezdett növekedni a vállalkozásod, de ezzel együtt a költségeid is megugrottak? A kiutat ilyenkor nem feltétlenül a további növekedés, sokkal inkább a költségek lefaragása jelentheti. Íme 4 klasszikus jó tanács, ami ilyenkor mindig beválik!

1. Dolgozók költségei

Az év első negyede hagyományosan több mozgást hoz a cégek munkavállalóinak életében, így ilyenkor számos pozíció szabadulhat fel amiatt, hogy egyes dolgozók elhagyják a csapatot. Biztos, hogy fel kell venned valakit a helyére? Várj egy darabig, hátha a keletkezett rést automatikusan betöltik az ott maradó munkatársak úgy, hogy valamelyikőjük felveszi az új munkakört. Amennyiben ez nem történne meg, még mindig felvehetsz valakit, de így is spóroltál 1-2 havi bért.

2. Spórolj az energián!

Egy brit felmérés szerint a dolgozók 92 százaléka figyel otthon az energiafogyasztásra, ám mindössze 47 százalékuk teszi ugyanezt a munkahelyén. Ez nem is csoda, hiszen 79 százalékukat erre nem is kéri a munkáltatójuk. Bár a számok vélhetően némiképp eltérnek hazánkban, valószínűleg nálunk sem helyeznek kellő hangsúlyt a munkáltatók az energiatakarékosságra. Változtass ezen! Lehet, hogy egy egyszerű kérés is eredményt hoz a céged dolgozóinál! De némi beruházással tovább csökkentheted az energiaszámláidat, például ha takarékossá teszed az irodák világítását vagy fűtését. Ennél nagyobb mértékben spórolhatsz akkor, ha megfelelően választod ki az energiaszolgáltatódat, ugyanis az ellátók között ma már itthon is hatalmasa verseny, amiből te csak profitálhatsz.

3. Vásárlások felfüggesztése

Már rövid távon jelentősen faraghatsz a céges költségeken, ha egy időre visszafogod a társaság napi működéséhez szükséges vásárlásaidat. Az egyik legnagyobb ilyen költséget az irodaszerek beszerzése jelenti, amit sokszor a cég – egyes kollégák kérései alapján – sokszor túlzó mértékben rendel anélkül, hogy közben nyomon követné az ehhez kötődő kiadásokat. Próbáld ki, hogy egy évben egy hónapra megakadályozod az ilyen beszerzéseket! A tapasztalatok azt mutatják, hogy ilyenkor jelentős mennyiségű „tartalék" írószer kerül elő a kollégák fiókjaiból.

4. A rossz adósok kiszervezése

A rossz adósok mindig problémát jelentenek, mindegy mekkora a céged. Nem csak amiatt rossz, mert az így elmaradó bevételek likviditási hiányt okozhatnak a vállalkozásodnak, hanem azért is, mert így az értékes munkaerőd egy részének azzal kell foglalkoznia, hogy ezeket a bevételeket üldözze, folyton hívogassa a neked tartozó partneredet. Persze könnyű azt mondani, hogy minden szereplőt alaposan mérj fel, akivel üzletet tervezel kötni, ám ez a valóságban egyáltalán nem ilyen egyszerű. Hiszen bármennyire is körültekintő vagy, kifizetetlen számláid mindig lesznek – főleg a Magyarországon honos fizetési morál mellett. A megoldás az lehet, ha ezeket az adósságaidat kiszervezed egy követeléskezelő cégnek. Ezzel ugyan lemondasz az összeg egy részéről, másfelől viszont innentől nem neked kell viselned a behajthatatlan adósságok kockázatát, amivel ugyancsak sokat spórolhatsz.


Fotó: FreeDigitalPhotos