Jump to content

ELindul a magyar gasztro-Uber

2015. 07. 21. 19:52

Heteken belül kockázati tőkebefektetői támogatást is kap az a szerdán startoló magyar kezdeményezés, ami az Uber taxik működési mintájára az otthon főzőcskézőket és a közelben járó éhes embereket köti majd össze.

Stílszerűen éppen egy Uberben utazott a szerdán startoló magyar gasztro-Uber egyik ötletgazdája, amikor utolértük. A Yummber néven futó kezdeményezés lényege, hogy egy online platform segítségével összehozza az otthon főzőcskézőket és a közelben tartózkodó éhes embereket – a nap 24 órájában.

Azok, akik szakácsként regisztrálnak a Yummberbe, a menüt – ez akár két adag töltött káposzta is lehet, ami a vasárnapi ebédből megmaradt – az általuk megszabott áron legkésőbb az aktuális napon tölthetik fel a rendszerbe. Aztán csak várniuk kell, hogy akad-e jelentkező a főztjükre a szintén általuk megszabott étkezési sávban. A Yummber jelzi, hogy mikor, hány fő érkezne, és a szakács ekkor még mindig dönthet úgy: az illető(ke)t profiljuk vagy értékelési pontszámuk alapján inkább mégsem engedi be a lakásába. Az ő kiléte és lakhelye csak akkor derül ki, ha elfogadta a vendégek jelentkezését. Az érkezők aktuális tartózkodási helye is nyomon követhető.

Az ételért járó fizetséget közvetlenül fogyasztás után a vendég által megadott bankkártyáról vonja le a rendszer. A vendéglátók keresetüket hetente, a következő csütörtökön kapják meg az összesített elszámolással együtt. A Yummber akkor is kifizeti a regisztrált „konyhásokat", ha valami miatt az eredetileg megszabott árat nem tudják azonnal a felhasználóra terhelni. Elszámolórendszerük a Barion, egy hiteles EU engedélyekkel rendelkező nemzetközi pénzügyi szolgáltató.

„Országszerte 760-an jelentkeztek eddig, ennél azonban a lemorzsolódás miatt minden bizonnyal kevesebb lesz az állandó Yummberezők száma, de nem is az a cél, hogy több ezren csatlakozzanak" – mondta a Világgazdaságnak Kalmár Péter, a projekt egyik ötletgazdája. Szerinte a próbálkozás a kifejezetten extrovertált, és az extrém helyzetekre nyitott embereket célozza, hiszen mindenki más kifejezetten ódzkodna az ötlettől, hogy idegeneket szolgáljon ki a lakásában, vagy ismeretlen emberek főztjét egye a saját konyhájukban.

„Nem vagyok vállalkozó, show-nak tekintem a Yummbert. A piac dönti majd el, szüksége van-e erre a szolgáltatásra. Mindenesetre heteken belül leszerződünk egy magyar kockázati tőkebefektetési alappal, ami fantáziát lát az ötletünkben, ezért pénzzel is mögénk áll" – tette hozzá Kalmár Péter. A Yummber 15-20 százalékos jutalékkal dolgozik, a jó értékelést kapó szakácsok kevesebbet fizetnek majd. Az árszabás azonban teljesen szabad, meg lehet hirdetni lecsót 5000 forintért, és kék homárt 500 forintért, a Yummber nem szól bele.

Sikerescég.hu/VG.hu

Fotó: FreeDigitalPhotos