Jump to content

Kevesen élnek a pályázati lehetőségekkel

2014. 12. 11. 18:03

A 250 millió forint éves árbevétel alatti kisvállalkozások több mint fele hallott már pályázati lehetőségekről, 22 százalékuk pedig rendszeresen figyeli és keresi is az ilyen forrásokat, a cégek 40 százaléka pedig a médiából értesül a lehetőségekről - derül ki a CIB Bank megbízásából 600 cég megkérdezésével készült, így reprezentatív felmérésből.

A kutatás arra is rámutatott azonban, hogy bár a cégek mintegy fele talált számára megfelelő pályázati kiírást, de ténylegesen csak töredékük élt a lehetőséggel. Nemcsak a lehetőségek kihasználásában, de a megfelelő pályázatokra való figyelemfelhívásban is segíthetnek a pénzügyi tanácsadók, és ugyanez igaz a váratlan céges eseményekre, illetve az utódlási kérdésekre is.

A CIB Bank megbízásából a 250 millió forintos nettó árbevétel alatti vállalkozások és egyéni vállalkozók körében fejlesztésekkel, pályázatokkal és utódlással kapcsolatban végzett reprezentatív kutatás eredményei szerint a vállalkozások több mint fele, 55 százaléka hallott már pályázati lehetőségekről, 22 százalékuk pedig rendszeresen figyeli és keresi is az ilyen forrásokat.

Sokan vannak olyanok, akik az elmúlt egy évben kifejezetten a saját fejlesztéseikhez illeszkedő pályázatot találtak: ezt az összes megkérdezett 45 százaléka jelezte, a 101-250 millió forint árbevételű cégek közül pedig 57 százalék. Érdekes ugyanakkor, hogy még mindig többen használhatnák ki ténylegesen a pályázati forrásokat, mivel jelenleg mindössze a vizsgált kisvállalkozások 14 százaléka vett igénybe ténylegesen ilyen lehetőséget.

Bodnár Zoltán, a CIB Kisvállalati Szegmens vezetője a felmérési eredmények kapcsán többek között azt emelte ki, hogy számos cég van, amely még nem hallottak pályázati lehetőségekről, vagy tudják, mi a nekik szóló pályázat, de nem használták ki ténylegesen a pályázati forrást. Mind a pályázatok, mind a kisvállalatoknak szóló banki források kapcsán az eredmények megerősítik a vezetőt abban, hogy összességében fontos szerepe van tanácsadóiknak a javasolt finanszírozási lehetőség megismertetésében.

A bank felmérésének eredményei szerint a kisvállalkozások jellemzően üzletbővítésre költenék a pályázati pénzeket. A megkérdezett cégek mintegy fele fejlesztésekre fordítaná az összeget (29% kisebbekre, 25% nagyobbakra), 11 százalék létszámbővítésre és munkahely-megtartásra, míg 7 százalék önfejlesztésre és képzésre költené a pályázaton nyert pénzt. A pályázatokról tájékozott cégvezetők közül a legtöbben, közel 40 százalék a médiából értesül a lehetőségekről, és 32 százalék keresett fel pályázati tanácsadót, illetve közel ugyanennyien tudakozódtak releváns honlapokon és szakmai oldalakon (31% és 30%).

Fotó: FreeDigitalPhotos

Sikerescég/Portfolio.hu