Reklámnak minősül a törvény szerint minden gazdasági érdeket szolgáló reklám és a televíziós vásárlás. Nem tartozik viszont ebbe a körbe a politikai és a társadalmi célú reklám. A törvény szerint a reklámadót a reklám közzétevője köteles megfizetni, mégpedig a reklámok közzétételéből származó árbevétel arányában. Az adó mértéke sávosan emelkedik, az 1 milliárd forint alatti részre 0 százalék, az 1-5 milliárd forint közötti részre 1 százalék, az 5-10 milliárd forint közötti részre 10 százalék, míg az ezt meghaladó részre 20 százalék.
A reklámadó vonatkozik minden magyarországi médiaszolgáltatóra, illetve a külföldön letelepedett, de műsoridejük legalább felében Magyarország területén, magyarul sugárzó szolgáltatókra. Emellett a reklámadó érinti a szabadtéri reklámhordozókat és a reklám elhelyezésére szolgáló bármely járművet, a nyomtatott anyagokat és ingatlant használó személyeket és szervezeteket is. Kevesebbet kell azonban reklámadóként befizetniük azoknak a vállalkozásoknak, amelyek az adott adóévben veszteségesek.
Egyelőre úgy tűnik, hogy a Facebook-ot és a Google-t nem érinti a reklámadó, vagyis a törvény elfogadásával és az új adó bevezetésével e két társaság – és hirdetői felület – nyerné a legtöbbet. Másfelől viszont mivel a Google rendelkezik magyarországi leányvállalattal, és nem kis árbevétellel, elképzelhető, hogy a Google-hirdetésekért is többet kell fizetnünk a jövőben.
Mindez kihathat a céged marketing költségeire, hiszen a reklámadó bevezetésével várhatóan drágábbá válnak a médiumok hirdetési felületeire. Vagyis ahhoz, hogy a mostanival megegyező számú lehetséges vásárlót elérj, ezentúl többet kell majd fizetned.
Fotó: FreeDigitalPhotos
Sikerescég.hu