Jump to content

Máshogy közelítik az álláskeresést a nők és a férfiak

2015. 06. 10. 18:49

Még ha az adott állás a semleges kategóriába tartozik is, vagyis mind a nők, mind a férfiak számára megfelelő lehet a pozíció, az, ahogyan az álláshirdetést megfogalmazzuk, befolyásolni fogja, hogy kik jelentkeznek nagyobb számban a meghirdetett állásra.

A HR Morning ismerteti a MedReps.com által készített kutatás eredményeit, melyben azt vizsgálták, hogy a két nem képviselői hogyan keresnek állást és mi alapján böngészik az álláshirdetéseket.

Ahhoz, hogy megfelelő arányú férfi és női jelentkezőt vonzzon be a vállalat által közzé tett álláshirdetés, nem árt, ha tisztában vagyunk a lent felsorolt jellemzőkkel. Ha ezeket figyelembe vesszük, elkerülhetjük, hogy bizonyos rossz megfogalmazások miatt a nők vagy a férfiak nagy százaléka átugorja az általunk kínált állást.
Alapvetően 4 különbséget találtak a kutatók, a két nem képviselői ilyen eltérő hozzáállással közelítenek az álláshirdetésekhez:

1. Ha a hirdetésben olyan személyiségjegyek meglétét követelik, amelyeket alapvetően a férfiakkal szokás összefüggésbe hozni, az a nőket alapvetően visszatarthatja attól, hogy beadják a jelentkezésüket egy állásra. Ilyen személyiségjegyek például az "analitikus gondolkodású", "független" és "magabiztos".
Ezek helyett olyan kulcsszavakat keresnek, mint a "lelkiismeretes", "elkötelezett", "felelős" és a "társaságkedvelő". A kutatás rávilágított arra az érdekességre, hogy a nőkkel ellentétben a férfiakra egyáltalán nincs hatással, hogy maszkulin vagy feminin kulcsszavakat használnak az álláshirdetésben.

2. A felmérés szerint a férfiak jóval nagyobb arányban használják a közösségi médiát álláskeresésre. Ezt a tényt a vállalatok jó, ha figyelembe veszik, amennyiben az állásra kifejezetten női vagy férfi dolgozót szánnak.

3. A férfiasnak és nőiesnek titulált tulajdonságok az állásinterjún is hatással vannak a megítélésre. Azok a nők, akik saját magukat hagyományosan feminin tulajdonságokkal jellemzik, pl. "segítőkész", "gondoskodó", kevésbé tűnnek rátermettnek az interjúztató szemében a hagyományosan férfiak által dominált területeken. A HR menedzserek ezeken a területeken inkább maszkulin tulajdonságok kiemelését értékelik, pl: "eredmény-orientált".

4. A felmérés rámutatott, hogy a férfiak többnyire minden álláshirdetésre beadták a jelentkezésüket, amely érdekelte őket, ellenben a nőkkel, akik csak az álláshirdetés szövegének alapos átnézése után döntöttek arról, hogy jelentkezni fognak-e.

A férfiak hajlamosak voltak akkor is beküldeni az önéletrajzot, ha csak 60 százalékban feleltek meg a hirdetésben kikötött elvárásoknak, a nők ezzel szemben csak akkor nyújtották be a pályázatot, ha úgy találták, hogy 100 százalékban megfelelnek az elvárt követelményeknek.


Sikerescég.hu/Profession.hu

Fotó: FreeDigitalPhotos