Gyakran halljuk panaszkodni a vállalkozásokat arról, hogy nincs elég megrendelésük. Az igazsághoz viszont az is hozzátartozik, hogy közel sem tesznek meg mindent a nagyobb láthatóság érdekében. Például a hazai cégek alig több mint tizede tud megrendelést fogadni online, holott a vállalatok közötti online kereskedelem óriási üzleti potenciált rejt, és ez alól Magyarország sem kivétel – írja a Tablazat.hu online beszerzési portál.
Erre a problémára jelenthet megoldást például egy ipari ár-összehasonlító oldal. Ennek segítségével olyan potenciális partnerek kerülhetnek a cégek látókörébe, amelyekről máshogy sosem értesülnének, és a kereskedelmi folyamatokat is költséghatékonnyá lehet tenni, illetve fel lehet gyorsítani.
Tőzsdei bevezetése kapcsán sokat hallani az Alibaba.com-ról, amely mind a kínai, mind a globális online kereskedelmet jelentősen fellendítette. A cégcsoport 240 milliárd dolláros forgalma 2013-ban még az Amazon és az eBay együttesen vett forgalmánál is több volt. Bár ez a teljesítmény elsősorban a fogyasztói szektornak volt köszönhető, a vállalkozások közti kereskedelem is meglepően magas számokat produkál.
Az Alibaba.com-hoz hasonló megoldások Magyarországon is tudnának működni, viszont ehhez a hazai vállalkozások jelentős részének hozzáállásán kellene előbb változtatni, de természetesen fejlesztésekre, a láthatóság növelésére is szükség lenne.
A kis- és középvállalkozások technikai hátránya a döntéshozók előtt sem ismeretlen. Éppen ezért a 2014 és 2020 közötti uniós költségvetési időszakban kiemelt feladat lesz a haza cégek informatikai fejlesztése. A digitális gazdaság fejlődésének előmozdítására 39 milliárd forint, míg a versenyképes IKT szektor fejlesztésére 26 milliárd forint áll majd rendelkezésre a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretében. A cél, hogy 2020-ra a mikro- és kisvállalkozások 99 százaléka rendelkezzen internet-hozzáféréssel, 80 százaléka pedig internetes jelenléttel.
Fotó: FreeDigitalPhotos