Jump to content

Egy ilyen bank hiányzik itthonról

2016. 06. 07. 21:19

A svéd Swedbank már olyan szintre emelte az online ügyintézést, hogy ügyfeleinek átlagosan csak 5 évente kell befáradniuk az amúgy is csekély számú fiókok egyikébe. A pénzintézet egyébként is milliárdokat spórol a digitalizációval, de ami még jobb, az embereknek nem kell órákat sorbaállniuk minden jelentéktelen ügy miatt, csak pötyögnek párat és el van intézve minden.

Két évvel ezelőtt döntött a Swedbank – Svédország legnagyobb lakossági bankja – a teljes átalakulásról. Az alkalmazottak kellően vonakodva és félve hagyták ott a belvárosi méregdrága irodaházat és költöztek a város peremére, olyan helyre ahol korábban leginkább közműszolgáltatók béreltek olcsó irodákat. Önmagában ez a lépés 25 millió svéd koronát (825 millió forint) takarított meg éves szinten a banknak.

A digitális átállás keretében a bank elsődleges célja az élvonalbeli online szolgáltatások, mobil applikációk kialakítása volt. Az eredmény döbbenetes: az online kiszolgálás annyira jó, hogy az átlagos ügyfél ötévente egyszer megy be a bankfiókba. Ebből adódóan a bank negyedére csökkentette a bankfiókok számát, mely természetesen újabb drasztikus költségcsökkenést eredményezett.

 „Rázd meg, rázd meg, rázd meg, rázd meg, rázd!”

Vélhetően nem ismerik a svédek a fent idézett Republic számot, ám a Swedbank mobil appjának egyik legnépszerűbb funkciójára mégis illik az idézet. Ugyanis az egyenleg lekérdezéséhez elegendő megrázni a mobilt az app indítása után. A bank rájött, hogy a legtöbb mobilbank-felhasználó ezt szeretné megtudni legelőször, így még egy képernyő érintés sem szükséges az információ lekéréséhez. Átutalni számlák között drag-and-dropp funkcióval lehet, azaz egyszerűen áthúzható az egyik számláról a másikra az összeg egy újmozdulattal (igaz az utalni kívánt összeget természetesen meg kell adni).

Víz, villany, vagy bármilyen más csekken érkező fizetnivalót le tudnak az ügyfelek könnyedén rendezni a mobil kamerájának bekapcsolásával: utalandó összeg, szolgáltató számlaszáma, közlemény beolvasása egymás utén, pötyögés nélkül és már indulhat is az utalás.

Megéri, vagy csak rózsaszín köd az egész?

Egy bank üzleti megítélését leginkább a részvényárfolyam tükrözi – szögezte le a bankmonitor.hu. A Swedbank árfolyama ma nagyon közel van a 2008-as pénzügyi válság előtti csúcshoz. Máshonnan nézve ez olyan, mintha az OTP árfolyama ma tízezer forint lenne és nem 6900 forint. Úgy tűnik tehát, hogy üzletileg is van értelme ügyfélbarát, modern és alacsony költségű bankot csinálni.

(Forrás: profit7.hu; bankmonitor.hu / Kép forrása: FreeDigitalPhotos)