Jump to content

Romlott a fizetési morál, nem tudunk időben fizetni

2016. 09. 27. 17:13


Enyhén romlott a fizetési morál Magyarországon a vállalati és lakossági ügyfelek körében egyaránt az EOS nemzetközi pénzügyi szolgáltató idei felmérése szerint.

A magyarországi ügyfelek a számlák 75 százalékát fizetik pontosan, ez 2 százalékponttal elmarad a tavalyi eredménytől. A magyarországi vállalatoknál a számlák átlagos fizetési határideje a tavalyi 31 napról 38 napra emelkedett. A fizetési határidők a lakossági szektorban átlagosan 25-ről 30 napra, a vállalati szektorban pedig 33 napról 41 napra nőttek.

Az ügyfelek 2016-ban a számlák 26 százalékát fizették késedelmesen, vagy egyáltalán nem egyenlítették ki, ami szintén enyhén negatív változás a tavaly elért 23 százalékhoz képest, azonban megegyezik a kelet-európai átlaggal.

Miért nem fizetünk időben?

A késedelmes fizetések és nemfizetések hátterében a vállalati szektor megkérdezett szereplői szerint likviditási problémák, illetve a cégek saját ügyfeleinek nemfizetése áll. A magánszemélyek hasonló esetekben leggyakrabban az eladósodottságra, a ideiglenes fizetésképtelenségre és a munkanélküliségre hivatkoznak - ismertették.

(Forrás: mti.hu; kép: FreeDigitalPhotos.net)